Chiropractie is in combinatie met glucosamine en chondroïtinesulfaten een win

Last van slijtage van de tussenwervelschijf? Lees hoe chiropractie in combinatie met glucosamine en chondroïtinesulfaten helpt.

Een win-winsituatie bij degeneratieve discopathie

Natuurlijke behandelingen zijn vaak heel effectief. Het menselijk lichaam heeft het ongelooflijke vermogen om zichzelf te genezen. Je kunt dit proces zelf vaak een handje helpen door veranderingen in je voeding, lichaamsbeweging en levensstijl door te voeren. Hoewel medicijnen en medische ingrepen een oplossing kunnen zijn voor pijnbestrijding, is de natuurlijke behandeling de beste remedie. Dit geldt ook voor degeneratieve discopathie. Er zijn verschillende natuurlijke behandelingen die de pijn verlichten en zelfs de progressie van de ziekte stoppen. Een veel voorkomende behandeling is chiropractie in combinatie met het innemen van glucosamine en chondroïtinesulfaten.

Wat is degeneratieve discopathie?

In een gezonde wervelkolom zijn de schijven die tussen de wervels liggen en functioneren als een schokdemper, gevuld met vloeistof. Ze laten de wervelkolom bewegen, buigen en draaien. Maar door het verouderingsproces verliezen de tussenwervelschijven na verloop van tijd mogelijk een deel van hun functie.

Degeneratieve discopathie treedt op als de schijven van de wervelkolom instorten en afbreken. In extreme gevallen kunnen de schijven volledig inklappen, waardoor de facetgewrichten van de wervels tegen elkaar wrijven. Dit leidt tot artrose. De aandoening gaat gepaard met pijn, ontsteking en verlies van mobiliteit.

Hoe helpen glucosamine en chondroïtinesulfaten degeneratieve discopathie?

Glucosamine en chondroïtinesulfaten zijn stoffen die van nature in het lichaam voorkomen. Het is een essentieel element in het onderhoud en de regeneratie van kraakbeen. Ze helpen om nieuw kraakbeen te vormen vanuit het bestaande kraakbeen. Ze kunnen zelfs helpen bij het opnieuw opbouwen van de schijven die beginnen te degraderen. Vaak worden ze als voedingssupplementen ingenomen.

Studies tonen aan dat langdurig gebruik van glucosamine en chondroïtinesulfaten niet alleen helpen bij het stoppen van de ontwikkeling van degeneratieve discopathie, maar ook kunnen helpen om de symptomen om te keren, vooral als er in een vroeg stadium van de ziekte mee is begonnen. Een behandeling met deze supplementen leidt tot minder pijn en een betere bewegingsvrijheid. Patiënten merken mogelijk ook versterking van de rug en verhoogde flexibiliteit. Dit geldt ook voor oudere patiënten.

Als patiënten beginnen met de supplementen, kunnen ze al na zes maanden een vermindering van pijn merken. Bij consequent gebruik zullen er na verloop van tijd ook andere voordelen aanwezig zijn. En wat vooral belangrijk is, zowel glucosamine als chondroïtinesulfaat veroorzaken geen nadelige bijwerkingen, ze zijn veilig en effectief.

Chiropractie voor degeneratieve discopathie

Chiropractie is een aanvullende behandeling om te combineren met glucosamine en chondroïtinesulfaat voor degeneratieve discopathie. Chiropractie is zeer effectief voor veel aandoeningen van de wervelkolom en de nek, inclusief degeneratieve discopathie. Het is een natuurlijke, niet-invasieve behandeling, waarbij geen gebruik wordt gemaakt van medicijnen. Maar waarin veranderingen in levensstijl, dieet en oefeningen worden opgenomen, om het welzijn van het hele lichaam te waarborgen. Hoewel chiropractie heel goed werkt om pijn te behandelen, mobiliteit te verbeteren en de flexibiliteit te vergroten, is het bewezen dat het de progressie van degeneratieve discopathie stopt en zelfs de effecten ervan omkeert.

De combinatie van chiropractie tegen degeneratieve discopathie en de inname van supplementen die glucosamine en chondroïtinesulfaat bevatten, is een zeer effectieve behandeling voor het verlichten van de pijn en andere symptomen. In verschillende onderzoeken zagen veel patiënten de symptomen sneller verminderen dan patiënten die alleen de supplementen gebruikten. Het combineren van deze behandelingen is meestal de beste manier om patiënten te helpen die aan deze ziekte lijden.

Voor behandeling van een aandoening, is het altijd het beste om de meest natuurlijke behandeling te kiezen die mogelijk is. Hoe minder synthetische stoffen en geproduceerde gifstoffen in het lichaam worden opgenomen, hoe groter de kans dat je beter en sneller geneest of op zijn minst een grote vermindering van de symptomen ervaart.

Dit artikel is auteursrechtelijk beschermd door Blogging Chiros LLC voor zijn Doctor Chiropractor leden en mag op geen enkele manier worden gekopieerd of gedupliceerd, ook niet door afdrukken of op elektronische wijze, niet tegen betaling maar ook niet gratis, zonder toestemming vooraf van Blogging Chiros, LLC.