Hoe chiropractie golfers kan helpen beter te golfen

Klinkt dit bekend?

Het is een warme zonnige dag met een zacht briesje, je staat achter op de negen, op het punt om te putten. Tijdens je swing schiet er iets in je rug en voel je een hevige pijn. Je prachtige golfdag eindigt in een pijnlijk ritje in het golfkarretje terug naar het clubhuis en vervolgens strompel je met veel pijn terug naar je auto.

Als je ooit je rug hebt verrekt tijdens een potje golf, ben je zeker niet de enige. Van de 30 miljoen golfers in Amerika, heeft ongeveer 80% weleens een of andere vorm van rugpijn gehad. Hoe leuk het ook is, het swingen naar golfballen zorgt voor een onnatuurlijke lichaamsbeweging, waardoor gemakkelijk blessures ontstaan.

Terwijl sommige golfers de pijn doorstaan met behulp van pijnstillers, zijn er anderen die minder gaan spelen, of zelfs helemaal stoppen met golfen. Er is echter een andere methode om de rugpijn veroorzaakt door golfen te bestrijden, zonder medicatie. Het is geen magie, het is chiropractie!

Steeds meer golfers vinden chiropractische zorg een waardevolle methode om ze te helpen met rugblessures. Hier zijn een aantal FORE! manieren waardoor een chiropractor geblesseerde golfers weer aan het spelen kan krijgen.

Regelmatige behandelingen kunnen blessures voorkomen

Golf, maar eigenlijk alle sporten, is leuker als je lichaam in topconditie is en goed functioneert. Periodieke correcties van de wervelkolom helpen je lichaam om optimaal te functioneren, en verkleinen de kans op blessures. Wanneer de rug en nek mooi recht staan, kunnen rare bewegingen, zoals de golfswing, een minder negatieve invloed hebben.

Chiropractische behandelingen kunnen de pijn van de golfer verminderen

Rugblessures kunnen extreem pijnlijk zijn en velen grijpen naar pijnstillers voor verlichting en comfort. Door de oorzaak van de pijn aan te pakken in plaats van alleen de symptomen, helpt een chiropractor de patiënten om de pijn onder controle te krijgen. Ze corrigeren de wervelkolom, in plaats van medicatie voor te schrijven. Vaak is na een paar behandelingen de pijn al drastisch verminderd en veel beter draagbaar.

Een golfblessure kan sneller herstellen door chiropractische zorg

Blessures van de nek en rug herstellen sneller met de hulp van een chiropractor dan wanneer het lichaam het zelf moet oplossen. Een ervaren chiropractor kan de wervelkolom corrigeren, maar houdt zich ook bezig met de gewrichten en het omliggende weefsel dat kan zorgen voor pijn en belemmering van je herstel. Een chiropractor bekijkt het lichaam in zijn geheel. Behandeling van het hele lichaam helpt de blessure sneller te herstellen.

Verbeterde souplesse doorbezoekjes aan de chiropractor

Of je nu iedere week golft of maar een paar keer per jaar op de baan te vinden bent, souplesse is essentieel voor een goed potje golf. Stijve gewrichten en een zwakke rug zorgen er niet alleen voor dat je minder speelt, maar het zijn ook de factoren die uiteindelijk kunnen zorgen voor een blessure.

Het regelmatig ondergaan van een chiropractische behandeling kan het lichaam soepel en sterk houden en zorgt voor optimale werking. Dit voorkomt blessures en verbetert je kansen op het spelen van de perfecte wedstrijd.

Golfers moeten zich realiseren dat ook hun sport voor serieuze blessures kan zorgen, net als “ruigere” sporten, zoals voetbal en rugby. Het is een goed idee om te stretchen voor je gaat spelen, zorg ook dat je voldoende drinkt en voorkom overbelasting.

Voor iedereen die graag golf speelt, chiropractische zorg is een waardevol middel om gezond te blijven. Regelmatige behandelingen en correcties zorgen ervoor dat je lichaam in goede conditie is en zorgen ook voor maximale souplesse, zodat je optimaal kunt presteren. Wanneer je last hebt van een blessure kan een chiropractor je helpen de pijn onder controle te krijgen en de herstelperiode te verkorten.

Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe we kunnen helpen de kans op golfblessures te verminderen en genezing te bevorderen.