Waarom chiropractie en massage elkaar versterken

Duo’s zorgen vaak voor betere resultaten. Bassie & Adriaan, Samson & Gert en zelfs Batman & Robin, zijn efficiënter als ze samenwerken. Paren die goed samenwerken zorgen voor betere resultaten.

Dit geldt ook voor massagetherapie en chiropractie. Terwijl beide behandelmethodes afzonderlijk van elkaar kunnen zorgen voor goede resultaten, kunnen ze elkaar ook perfect aanvullen en een uitgebreid behandelplan vormen voor bepaalde blessures of aandoeningen.

Dus, ga er maar eens lekker voor zitten, je zult zien dat massagetherapie en chiropractie een pijnbestrijdend en mobiliteitverhogend dynamisch duo zijn.

Door massage is je bezoek aan de chiropractor effectiever. Therapeutische massage warmt de spieren op en ontspant het lichaam, waardoor de chiropractor in staat is om correcties beter uit te voeren voor maximaal resultaat.

Massage zorgt voor stabiliteit Als een chiropractor een correctie toepast om pijn te verlichten of mobiliteit te bevorderen, vergroot een massage van tevoren of achteraf de kans dat het lichaam zich sneller aanpast aan de situatie.

Chiropractie zorgt ervoor dat de effecten van de massagetherapie dieper doordringen, tot in de gewrichten en botten. Massage zorgt voor soepelheid in de spieren, waardoor ze ontspannen en afvalstoffen beter afvoeren.

Chiropractie pakt de behandeling op waar de massagetherapie stopt en verlengt het effect van de behandeling naar pezen, gewrichten, botten en uiteindelijk naar het zenuwstelsel.

De combinatie van beide therapieën:

Je werkt aan het lichaam als geheel. Beide behandelingen richten zich op verjonging en genezingsprocessen voor een optimale gezondheid. In een groot aantal gevallen laat een combinatie van chiropractie en massage een significant verschil zien in het aanpakken van de kern van het probleem.

Degene die ooit zei dat "het allemaal in je hoofd zit" had niet helemaal ongelijk. Mensen ervaren vaak stress, angst of zorgen over behandelingen in het algemeen. Voor een chiropractische behandeling is dat niet anders. Massage heeft een rustgevende werking en vermindert stress, daardoor ervaar je de chiropractische behandeling minder gestrest en gespannen. Een ontspannen lichaam heeft de neiging beter te reageren op behandelingen.

Kortere herstelperiodes. Door de beide therapieën te combineren zorg je voor een allesomvattende behandelwijze, die de blessure of aandoening op verschillende punten aanpakt. Door problemen op deze manier aan te pakken verkort je de tijd die het lichaam nodig heeft om te herstellen en volledige mobiliteit te herwinnen.

Minder ongemakkelijk gevoel. Massagetherapie zorgt ervoor dat de spieren opwarmen, waardoor ze klaar zijn voor een chiropractische behandeling. Het heeft hetzelfde soort effect als goed stretchen voordat je gaat sporten. Soepele spieren geven minder weerstand tijdens behandeling, waardoor de patiënt de behandeling comfortabeler ondergaat. Dit bevordert het gehele proces. Bij een pijnloze behandeling zal een persoon sneller geneigd zijn het behandelplan juist op te volgen.

Langer profijt. Een ontspannen lichaam is gemakkelijker te behandelen. Zowel massage als chiropractie heeft als doel genezing, herstel en het verlichten van pijn. Een versterkend effect is mogelijk wanneer de twee therapieën gelijktijdig worden ingezet. Het is bekend dat chiropractie dieper werkt en langer resultaat oplevert als het wordt gecombineerd met massagetherapie, zeker bij chronische, pijnlijke kwesties.

Zoek je hulp bij een aandoening of blessure en ken je de voordelen van massage of chiropractie als afzonderlijke therapie? Beide therapieën gecombineerd kunnen een nog beter en langer durend resultaat opleveren! Chiropractie en massagetherapie vullen elkaar aan en geven veel voordeel voor pijnlijke gezondheidskwesties.

Waar wacht je nog op, vraag een behandelplan op voor snelle genezing met dit dynamische duo! Overleg met je chiropractor of het voor jouw specifieke klachten voordeel oplevert om de behandelingen te combineren. Bel ons vandaag nog!