Carpaal Tunnel Syndroom

Het Carpaal tunnel syndroom (CTS) is een ernstige, pijnlijke zenuwaandoening die veel mensen treft. CTS ontstaat wanneer de middelste armzenuw(median), welke loopt van de onderarm naar de hand, bekneld raakt tussen de acht botjes in de pols welke de Carpaal Tunnel vormen. Deze aandoening wordt met tijd veelal veroorzaakt door herhaaldelijke bewegingen. CTS is de meest kostbare werk gerelateerde aandoening. Symptomen van CTS zijn pijn en doofheid van de hand en pols. Hoewel er een verscheidenheid aan behandelingsmogelijkheden beschikbaar zijn voor mensen die worden getroffen door carpaal tunnel syndroom tot operatieve ingrepen aan toe, is chiropractische zorg een populaire en effectieve behandelmethode.

Carpaal Tunnel Syndroom verbeteren met chiropractie

Regelmatige bezoeken aan een chiropractor kan goede resultaten laten zien bij het onder controle houden en herstellen van veel van de CTS klachten. Chiropractische behandelingen bij CTS laten verbeteringen zien op vlakken als beweeglijkheid, gevoel in de vingers en de vermindering van pijn. Chiropractische zorg helpt middels het corrigeren van de pols, elleboog en de wervelkolom.

Het moeten omgaan met CTS kan iemand een gevoel van machteloosheid geven over hun eigen lichaam. Chiropractie helpt patiënten te leren om de aandoening carpaal tunnel syndroom onder controle te houden.

Symptomen carpaal tunnel syndroom

Arbeiders die dagelijks herhaaldelijke handelingen uitvoeren als onderdeel van hun baan moeten vooral bewust zijn van de symptomen van carpaal tunnel syndroom. Het ervaren van pijn, doofheid, prikkelingen of branderig gevoel in de palmen of vingers kunnen de eerste symptomen zijn van CTS. Des te vroeger de diagnose wordt vastgesteld des te effectiever en minder ingrijpend de behandelingsvormen zullen zijn.

Interesse in een behandeling?

Van alle keuzemogelijkheden om carpaal tunnel syndroom te behandelen biedt chiropractische zorg het dubbele voordeel van een zeer effectieve behandeling en methodes die niet zo ingrijpend zijn als andere opties. Bent u geïnteresseerd in een behandeling? Neem dan contact met ons op onze chiropractors staan voor u klaar om uw pijn te verminderen!

Dit artikel is auteursrechtelijk beschermd door Blogging Chiros LLC voor zijn Doctor Chiropractor leden en mag op geen enkele manier worden gekopieerd of gedupliceerd, ook niet door afdrukken of op elektronische wijze, niet tegen betaling maar ook niet gratis, zonder de voorafgaandelijke schriftelijke toelating van Blogging Chiros, LLC.