Fibromyalgie Syndroom
RugZorgKliniek
Een leven zonder blokkades

Fibromyalgie en chiropractie

Fibromyalgie is een van de meest voorkomende chronische pijnaandoeningen van deze tijd. Fibromyalgie zorgt voor pijn door het hele lichaam en kan er voor zorgen dat plekken zo gevoelig zijn dat zelfs de lichtste aanraking pijnlijk is. Helaas is fibromyalgie lastig te diagnosticeren en omdat het chronisch van aard is kan het maanden en soms zelfs jaren sluimeren. Patiënten kiezen er vaak voor om naast de traditionele medicatie te kiezen voor chiropractie.

Voordelen van chiropractie bij fibromyalgie

Chiropractische behandelingen bij fibromyalgie helpen bij het reduceren van pijn. Fibromyalgie patiënten ervaren constante pijn die vaak het hele lichaam treft en weken of maanden kan aanhouden. Hoewel patiënten in eerste instantie vaak een oplossing zoeken voor de pijn realiseren ze zich meestal snel dat chiropractie ook helpt om de algehele gezondheid te verbeteren en het zelfherstellend vermogen van het lichaam bevorderd.

Door de wervelkolom te corrigeren, maar ook het aanpakken van het zachte weefsel daar omheen kunnen chiropractors patiënten helpen pijnlijke drukpunten te minimaliseren.

Chiropractors kunnen de gewrichten in het lichaam corrigeren om ze soepeler te maken. Dit kan voor fibromyalgie patiënten het bewegingsbereik vergroten en ervoor zorgen dat ze makkelijker kunnen bewegen. Soms zijn er meer behandelingen nodig en duurt het een poos voordat er significante verbetering optreedt.

Een bijkomend probleem voor mensen met fibromyalgie is het hebben van slaaptekort door de pijn. Slaaptekort kan leiden tot vermoeidheid, duf gevoel en prikkelbaarheid. Door de gewrichten soepeler te maken en pijnlijke drukpunten te verminderen, kunnen patiënten met fibromyalgie beter en langer van hun slaap genieten.

De invloed van chiropractie op fibromyalgie

Door regelmatig een chiropractor te bezoeken kunnen patiënten met fibromyalgie meer invloed uitoefenen op het onder controle houden van pijn. Chiropractische behandelingen zorgen ervoor dat fibromyalgie patiënten minder pijn ervaren, een betere mobiliteit krijgen en ’s nachts weer beter kunnen gaan slapen. Door middel van chiropractie kunnen patienten de controle terugkrijgen over de omstandigheden en daarmee een vitale rol spelen in hun eigen welzijn. Heeft u interesse in een behandeling? Neem dan contact met ons op om een afspraak te maken.

Dit artikel is auteursrechtelijk beschermd door Blogging Chiros LLC voor zijn Doctor Chiropractor leden en mag op geen enkele manier worden gekopieerd of gedupliceerd, ook niet door afdrukken of op elektronische wijze, niet tegen betaling maar ook niet gratis, zonder de voorafgaandelijke schriftelijke toelating van Blogging Chiros, LLC.