RSI klachten
RugZorgKliniek verhelpt en
vermindert uw klachten

RSI - Repetitive Strain Injury | RugZorg

Een syndroom is een specifiek symptoom of een specifieke combinatie van symptomen. Bij een losstaand algemeen symptoom zoals hoofdpijn, nekpijn of rugpijn is er dus niet sprake van een syndroom. Veel syndromen zoals Whiplash, Ischias of Fibromyalgie hebben geen aantoonbare beschadiging of ziekte(proces). Chiropractie ziet blokkades als onderliggende oorzaak van zowel symptomen als syndromen.

RSI - Repetitive Strain Injury

Repetitive strain injury oftewel RSI is een verzamelnaam voor een verscheidenheid aan klachten. RSI klachten ontstaan door overbelasting. Vaak door herhalende bewegingen, een langdurige statische houding of een combinatie van beide. De meest bekende vormen van RSI klachten zijn een tennisarm (tenniselleboog) en muisarm. Naast RSI klachten in de onderarm, elleboog en bovenarm, kunnen RSI klachten ook voorkomen in bijvoorbeeld de schouder, nek, rug en/of benen.

Mensen met RSI klachten hebben vaak last van:

• Hoge spierspanning in de nek en schouders, wat resulteert in een (voortdurend) zeurende pijn
  • Vermoeide, pijnlijke spieren en/of overgevoelige pezen
  • Stramme gewrichten (moeite met bewegen)

Behandel snel en effectief RSI klachten

Bij de RugZorgKliniek worden RSI klachten behandeld door middel van chiropractie. Een chiropractor kijkt of er blokkades zitten tussen de gewrichten en/of botten daar waar de RSI klachten zich voordoen. Blokkades zijn wervels of botten die op een zenuw drukken. Deze blokkades veroorzaken zenuwirritatie. Door ruimte te creëren tussen deze gewrichten en/of botten kunnen blokkades worden opgeheven. Vervolgens kunnen de spieren en pezen tot rust komen waardoor de RSI klachten zullen afnemen en uiteindelijk zullen verdwijnen.

RSI kan onbehandeld resulteren in een peesontsteking. Het is daarom belangrijk dat u RSI klachten direct laat behandelen.

Voor meer informatie, het maken van een afspraak of een vrijblijvende rugscan kunt u contact opnemen met onze algemene informatie- en afsprakenlijn 0800-1977 (gratis).

RugZorgKliniek - Uw rug, onze zorg!