Tennisarm

Zelfs als u nog nooit een voet op een tennisbaan heeft gezet kan het zijn dat u last van een tennisarm krijgt. Een tennisarm ontstaat langs de spier die de beweegbaarheid van de pols regelt en is een pijnlijke aandoening die weken of zelfs maanden kan aanhouden.

Voorheen kwam de tennisarm voornamelijk voor bij atleten. Door de toenemende interesse in lichamelijke gezondheid wordt de tennisarm tegenwoordig veroorzaakt door dagelijkse sportroutines en werk gerelateerde herhaalde beweging.

Een tennisarm is te herkennen aan meerdere symptomen. Pijn ontstaat aan de buitenkant van de elleboog, een klein eindje onder het voelbare botje.

Er kan ook pijn ontstaan wanneer u probeert uw hand en vingers helemaal uit te strekken totdat het niet verder wil. Extreme zwakte in de pols is een ander symptoom.

Een tennisarm wat nu?

De diagnose tennisarm is vaak moeilijk te stellen, waardoor de behandeling vertraging oploopt. Een correcte diagnose van een tennisarm is de eerste stap naar het proces tot behandelen van de aandoening en het herstel.  Passieve remedies zoals rust nemen, koelen met ijs en de arm in een brace stoppen zijn cruciale onderdelen om de tennisarm te herstellen. Neem maatregelen om de bewegingen die pijn veroorzaken te minimaliseren. Regelmatig koelen helpt om pijn en ontsteking te verminderen. Door uw arm in een brace te stoppen ondersteunt en stabiliseert u de arm om genezing te bevorderen. Deze oplossingen helpen goed bij het behandelen van de aandoening, vooral in het begin.

Actieve oplossingen bestaande uit stretchen en oefeningen om je arm sterker te maken zijn vitale aspecten voor verbetering. Mensen met een tennisarm zouden moeten beginnen met oefeningen zodra de pijn het toelaat. Het doel is om kracht op te bouwen.

Chiropractie en een tennisarm

Chiropractische zorg biedt vele voordelen bij het behandelen van een tennisarm. RugZorgKliniek beoordeelt de aandoening en stelt een behandelplan op om de genezing te bevorderen.

Chiropractische behandelingen bevatten vaak ook het rechtzetten van de wervelkolom en het behandelen van de omliggende gewrichten zodat alles goed functioneert en het geblesseerde gedeelte beter “ondersteunt” kan worden terwijl het herstelt. Chiropractie heeft dubbelvoordeel, door zowel de aandoening zelf te behandelen als de omliggende gebieden, helpt het uw lichaam om sterker te worden en sneller te genezen.

Dit artikel is auteursrechtelijk beschermd door Blogging Chiros LLC voor zijn Doctor Chiropractor leden en mag op geen enkele manier worden gekopieerd of gedupliceerd, ook niet door afdrukken of op elektronische wijze, niet tegen betaling maar ook niet gratis, zonder de voorafgaandelijke schriftelijke toelating van Blogging Chiros, LLC.