Chiropractie
RugZorgKliniek -
Uw rug, onze zorg!

Chiropractie

“Chiropractie is een zorgberoep welke zich bezigt met de diagnose, behandeling en preventie van aandoeningen van het neuromusculoskeletale systeem en de effecten van deze aandoeningen op de algemene gezondheid. Er is een nadruk op manuele technieken, inclusief gewricht correcties en/of manipulatie met een bijzondere focus op subluxaties.”

World Health Organization (WHO)

Chiropractie neemt uw zorg uit handen

Chiropractie is een behandelmethode voor gewrichts- en andere gezondheidsproblemen. Een chiropractor zoekt en corrigeert blokkades in uw lichaam die de oorzaak zijn van de meest uiteenlopende klachten. Bij een chiropractische behandeling wordt u met de hand behandelt (manipulaties). Er komen dus geen medische apparaten en/of medicijnen aan te pas.

Bij chiropractie staat de wervelkolom centraal. Als een wervel op een zenuw drukt, noemt men dit een subluxatie (wervels die zenuwen irriteren). Zo’n subluxatie of makkelijker gezegd, blokkade kan vervelend zijn en soms zelfs uiterst pijnlijk.

Een chiropractor zoekt en corrigeert blokkades in uw lichaam die de oorzaak zijn van klachten, zoals hoofdpijn, nekpijn en rugpijn, maar ook bijvoorbeeld ischias en heup- en beenklachten.

Chiropractie brengt uw klacht in beeld

Bij de RugZorgKliniek maken we gebruik van een rugscan om blokkades in beeld te brengen. Deze scan meet de spierspanning rondom de wervelkolom. De scan is volledig pijnloos. De chiropractor bespreekt met u het resultaat van de scan om de oorzaak van uw klachten duidelijk te maken. Vervolgens gebruiken we druktechnieken om blokkades en beknellingen op te heffen. De behandeling is niet pijnlijk, maar kan als onprettig worden ervaren.

Vergoeding voor chiropractie

U heeft geen verwijzing nodig om naar een chiropractor te gaan. U kunt ons rechtstreeks bellen. De meeste zorgverzekeraars vergoeden chiropractie geheel of gedeeltelijk uit het aanvullende verzekeringspakket. Voor meer informatie kijkt u bij tarieven en vergoedingen of maakt u een afspraak. U belt gratis 0800-1977. RugZorgKliniek voor een leven zonder blokkades!